Dentofobia

Dentofobia. Jak każda fobia może narobić nam problemów z funkjonowaniem.

W tym poradniku chcemy przybliżyć ten irracjonalny strach przed stomatologiem. Skąd się bierze dentofobia? Dlaczego bywa tak silna? Jak sobie radzić z dentofobią?

W gabinecie "Stomatologia pod Górą" doskonale rozumiemy naszych Pacjentów. Rozumiemy też ich problemy związane z wizytą u dentysty. Dlatego stawiamy na leczenie bez bólu i w pełnym komforcie.

Jeśli dentofobia jest dla Ciebie problemem, to zapraszamy w progi stomatologa w Żywcu. Z nami możesz pozbyć się lęku i polubić dentystę.

Dentofobia

Dentofobia to nie taki sobie zwyczajny strach. To stan lękowy, którego podłoże jest głęboko zakorzenione w psychice. Dentofobia to choroba. Jak każdą chorobę trzeba ją zdiagnozować, a potem leczyć. Oczywiście w leczeniu dentofobii może być też potrzebny specjalista od zaburzeń psychicznych. Jednak nie obejdzie się tu bez dobrego stomatologa. Takiego, który zrozumie pacjenta, da mu czas oraz pomoże krok po kroku opanować dentofobię.

Dentofobia czyli lęk przed dentystą

Lęk przed dentystą to coś, czego doświadczyła chyba większość pacjentów gabinetów stomatologicznych. Lęk mniejszy, czasem większy. Czasem niestety jak w przypadku dentofobii, paraliżujący. To właśnie różnica pomiędzy strachem a dentofobią. Nie każdy lęk przed stomatologiem jest od razu dentofobią.

Pewnie znacie uczucie, że najchętniej zabrałoby się nogi za pas? Najlepiej uciec jak najdalej od odgłosów dobiegających z wnętrza gabinetu? Takie wrażenie towarzyszy niejednemu z nas. Na szczęście z reguły jest to chwilowe.

Lęk przed wizytą u dentysty powoduje, że bardzo chętnie przekładamy kolejne wizyty. Czasem zupełnie z nich rezygnujemy.

Stan niepohamowanego strachu przed dentystą nazywamy fachowo dentofobią. Jak każda fobia, nie jest tylko zwykłym uczuciem niechęci, ale ma głębokie korzenie w naszej psychice. Tak więc dentofobia to nie jest taki sobie zwyczajny lęk przed dentystą. Nie powinno się go bagatelizować. Nasilona dentofobia to nie tylko strach przed leczeniem stomatologicznym. To też lęk przed kontaktem z dentystą, zapachami czy dźwiękami z gabinetu. W skrajnych przypadkach dentofobia powoduje nawet lęk przed umówieniem się na wizytę w gabinecie stomatologa.

W naszym gabinecie wiemy, jak sobie poradzić z dentofobią.

Dentofobia- skąd się bierze strach przed dentystą

Gabinet stomatologiczny to miejsce, gdzie udajemy się wtedy, gdy tak naprawdę nie mamy wyjścia. Zmusza nas do tego ból zęba lub inne problemy natury stomatologicznej. Tak właśnie wynika ze statystyk w naszym kraju.

Dentofobia, czyli silnie zakorzeniony lęk przed dentystą jest w Polsce na szczycie listy fobii. Skąd się bierze tak silny strach przed dentystą? Dlaczego tak bardzo boimy się miejsca i osób, które przecież mają nam pomóc?

Najczęściej podłoże lęku przed dentystą ma swoje początki w dzieciństwie. Wystarczyła jedna nieudana i stresująca wizyta u dentysty. Takie doświadczenie skutecznie w umyśle dziecka łączą dentystę ze strachem. Często też w dalszym ciągu leczenie stomatologiczne kojarzymy z bólem. Wszystko to powoduje, że dentofobia z wiekiem się nasila. Na nic wtedy tłumaczenia, że nie trzeba się bać dentysty.

Dentysta Żywiec- strach przed dentystą a dzieci

Dlatego właśnie tak ważne jest spokojne wprowadzenie dziecka do gabinetu dentysty. Szukając dla swojego dziecka dentysty w Żywcu, spójrz na nasz gabinet. Przykładamy wielką wagę do edukacji dzieci w zakresie higienizacji i stomatologii.

Pokazujemy, że wizyta u dentysty może być fajna i ciekawa. Dziecięce zęby leczymy bez bólu, dzięki użyciu gazu rozweselającego oraz stosowania nowoczesnych metod stomatologii zachowawczej.

Stomatologia dziecięca to ważny dział w naszym centrum stomatologicznym "Stomatologia Pod Górą". Naszym celem jest, by dzieci nie miały w sobie uczucia strachu przed dentystą.

Dentofobia przyczyny

Przyczyn dentofobii może być wiele. Zresztą, jak każdej fobii. Często też fobie się przenikają.

Z reguły trudno określić moment, gdy lęk przerodził się w fobię. Z każdą jednak można sobie poradzić z pomocą doświadczonych osób.

Co najczęściej jest powodem niechęci i lęku przed dentystą?

• Traumy związane z wizytą dzieci w gabinecie stomatologicznym. Przytrzymywanie na siłę na fotelu stomatologa.

• Niewiedza w zakresie tego, co się będzie działo podczas zabiegu.

• Ból związany z poprzednimi wizytami u dentysty.

• Lęk przed igłami.

• Poczucie bezsilności podczas trwania zabiegu.

• Poczucie wstydu z powodu własnego zaniedbania stanu uzębienia.

• Niewłaściwe podejście dentysty do pacjenta. Złe doświadczenia w komunikacji ze stomatologiem.

To wszystko sprawia, że wizyta u stomatologa, nawet ta kontrolna, staje się dużym problemem. Niestety takie podejście ma zgubne skutki dla naszego zdrowia.

Dentofobia- objawy lęku przed dentystą

Objawy dentofobii mogą być różnie nasilone. Tak, jak i różny jest poziom strachu przed wizytą w gabinecie stomatologicznym. Do najczęstszych objawów lęku przed dentystą należą:

• Bóle brzucha.

• Niestrawność.

• Biegunka.

• Drżenie mięśni.

• Nadmierne pocenie się.

• Przyspieszone bicie serca.

Uczucia towarzyszące dentofobii są charakterystyczne dla wszystkich stanów lękowych związanych z fobiami. Z reguły pacjent jest świadomy konieczności wizyty i konsekwencji nieleczenia zębów. Nie jest jednak w stanie pokonać swoich lęków.

Skutki dentofobii

Skutkiem nieleczenia zębów jest oczywiście przede wszystkim postępująca próchnica. Często dochodzą też inne stany chorobowe toczące się w obrębie jamy ustnej. Unikanie wizyt u stomatologa nigdy nie kończy się dobrze, a efekty widać niestety gołym okiem. Z jakimi skutkami dentofobii i nieleczenia zębów możemy się spotkać?

• Nieświeży oddech.

• Infekcje jamy ustnej.

• Choroby przyzębia.

• Paradontoza.

• Zniszczenie zębów.

• Utrata zębów.

To tylko wizualne efekty dentofobii oraz te, które toczą się w obrębie jamy ustnej. Niestety, jak wiemy zaniedbanie leczenia zębów, powoduje namnażanie się wielu patogenów, zagrażających całemu naszemu organizmowi.

Jak poradzić sobie z dentofobią

Strach powoduje, że odsuwamy od siebie niechciane wydarzenie (w tym przypadku wizytę u dentysty). Jednak z każdym strachem można sobie poradzić. Jak więc oswoić lęk przed dentystą i poradzić sobie z dentofobią? Co można zrobić poza pomocą gabinetu psychologa?

• Świadomie wybierz gabinet stomatologiczny. W tym celu sprawdź zasoby Internetu. Wybierz gabinet dentysty w Żywcu najbardziej dostosowany do Twoich potrzeb.

• Podczas rozmowy telefonicznej z lekarzem dentystą powiedz o swoich lękach. Poproś o najkrótszy możliwie termin oczekiwania na wizytę.

• Zabierz ze sobą kogoś bliskiego. Obecność drugiej osoby doda Ci otuchy i ustrzeże przed ewentualną próbą ucieczki z gabinetu.

Pierwszy krok za Tobą- ten najważniejszy. Przełamałeś w sobie opór przed wizytą u dentysty. Teraz pozwól nam przedstawić, w jaki sposób nasz gabinet stomatologa w Żywcu może Ci pomóc w opanowaniu lęku przed dentystą.

Leczymy zęby bez bólu i strachu, radzimy sobie z dentofobią

W naszym gabinecie dentysty w Żywcu stawiamy na komfort dla każdego pacjenta. Zdajemy sobie sprawę jak bardzo lęk przed dentystą może skomplikować każde leczenie. Dlatego staramy się tak pracować, by dostarczać jak najmniej stresu. Na co liczyć mogą pacjenci z objawami dentofobii w gabinecie "Stomatologia Pod Górą"?

1. Wizyta konsultacyjna. Taka wstępna wizyta u dentysty generuje dużo mniej stresu. Z założenia wiadomo, że nie będzie to jeszcze żaden zabieg. Pacjenci z lękiem przed dentystą mogą zapoznać się z zespołem. Mogą poznać swojego dentystę i zapytać o wszystko, co wiąże się z ich stanem uzębienia. Wizyta konsultacyjna w naszym gabinecie stomatologicznym w Żywcu to pierwszy krok do zniwelowania strachu przed dentystą.

2. Zrozumienie problemu strachu przed dentystą. Nasi lekarze stomatolodzy dzięki swojemu doświadczeniu nie tylko skutecznie leczą zęby. Służą też radą i pomocą w każdej sytuacji. Dzięki cierpliwości, wyrozumiałości oraz empatii pacjenci z dentofobią mogą liczyć na pełne zrozumienie ich problemu. Wyciągamy pomocną dłoń na każdym etapie leczenia.

3. Indywidualny plan leczenia stomatologicznego. Dla każdego z naszych Pacjentów przygotowujemy indywidualny plan leczenia stomatologicznego. Dzięki temu krok po kroku świadomi są jakie zabiegi będą wykonywane. Poza tym tłumaczymy dokładnie przebieg każdego etapu. Zwiększa świadomość Pacjenta i pozwala mu się oswoić z tematem.

4. Nowoczesne standardy bezbolesnego leczenia zębów. Stomatologia to bardzo dynamicznie rozwijająca się dziedzina medycyny, Również i w naszym gabinecie stomatologa Żywiec. Stosujemy nowoczesne komputerowe znieczulanie zębów, mamy w ofercie znieczulenie podtlenkiem azotu. To wszystko sprawia, że leczenie zębów przebiega w komfortowy dla Pacjenta sposób.

5. Miła i swobodna atmosfera, która pozwoli komfortowo i ze spokojem przejść przez wizytę u stomatologa.

Dentofobia, można ją pokonać z dobrym dentystą w Żywcu

• Indywidualny plan leczenia.

• Leczenie bez bólu.

• Komfortowy gabinet.

• Miła atmosfera.

• Zrozumienie ze strony dentysty i reszty personelu.

Dzięki tekiemu podejściu do każdego Pacjenta radzimy sobie z wieloma problemami. Poradzimy sobie także z Twoją dentofobią.

• indywidualny program leczenia

• bezbolesne metody znieczulenia

• doświadczeni lekarze

• cierpliwość i zrozumienie problemu

• bezstresowa, przyjazna atmosfera

• komfortowe warunki

Podejmij więc słuszną decyzję i skontaktuj się z nami. Dentysta to nie Twój wróg. Pozwól nam to sobie udowodnić.